میس دانتل

تمامی مطالب این بلاگ اورجینال و نتیجه ی چلانده شدگی اینجانب در مسیر زندگی می باشد

میس دانتل

تمامی مطالب این بلاگ اورجینال و نتیجه ی چلانده شدگی اینجانب در مسیر زندگی می باشد

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

وای ز روزی که گران شد شکر

سه شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۳۳ ب.ظ

چینی‌ها ضرب المثل معروفی دارند که می‌گوید: «برنج سرد را می‌شود خورد، چای سرد را می‌شود نوشید اما برنج بدون مرغ و چای صبحانه‌ی بدون شکر را عمرا» بروسلی را کفن کنند دارند یک همچین ضرب المثلی!

چینی‌ها آدم‌های بدبختی هستند چرا که شب‌ها تا دیر وقت از ترس این‌که نکند فردا پس از بیدار شدن چیزی گران شده باشد، خواب‌شان نمی‌برد، علت پف کردگی زیر چشم‌هایشان هم به همین سببی است که خدمت‌تان عارض شدم.

القصه این هفته، هفته تلخی برای چینی‌ها بود چرا که با هر بار از خواب بیدار شدن‌شان یک چیزی گران شده بود. البته این را هم باید بدانید که گرانی در چین یکی دو درصد افزایش حالی‌اش نیست، هر زمان کالایی قصد گران شدن کند، مردانه گران می‌شود و اصلا درصد مرصد حالی‌اش نمی‌شود. یکهو مرغ 200 درصد گران می‌شود و فلسفه درصد را زیر سوال می‌برد اما معضل گرانی به این کشکی‌ها ول کن ملت نیست، چرا که اجناس در چین دچار چشم و هم چشمی هستند و با گران شدن کالای الف محال است کالای ب و سایر حروف الفبا گران نشوند! خلاصه که چینی‌اند دیگر،  کاری از دست‌شان ساخته نیست.

حالا که با کالاهای بی‌اخلاق چین آشنا شدید، خوب است کمی هم از مردم بی‌زبان چین بشنوید. اگر قشر مرفه و متوسطی که با سیلی صورت‌شان را سرخ نگه می‌دارند، کلا در نظر نگیریم، یک قشر پر جمعیتی این وسط توی ذوق می‌زند که مدت‌هاست گرانی هیچ تاثیر بر زندگی‌شان نمی‌گذارد، شما فکر کنید لباس سوارکاری 30 درصد گران شود، برای شمایی که اوج تفریح‌تان خوردن پس گردنی هنگام فلافل زدن است، چه فرقی می‌کند؟ قشر تنگ دست همین طور با موضوع گرانی کنار می‌آیند، حالا گوشت کیلویی 32000 و مرغ 8500 بشود، برای آن عموی چینی که معده‌اش عمری ست به نان و تره خوردن خو گرفته، تفاوتش چیست؟ گران شدن اقلام غیر خوراکی هم به همین منوال خواهد بود مثلا با گران شدن موبایل باز هم می‌توانند بروند احمدآباد مجانی با گلکسی سون‌های تستر چند دقیقه‌ای بین شلوغی انگری برد بازی کنند.

راستی می‌دانستید چرا چینی‌ها از دوچرخه به جای اتومبیل استفاده می‌کنند، فکر می‌کنید آنجا سال می‌آید و می‌رود و قیمت ام‌وی‌ام تکان نمی‌خورد؟ در چین آن‌قدر قیمت اتومبیل‌های بی‌کیفیت بالاست و هر روز بالاتر می‌رود که اصلا نمی‌شود به ام.وی.ام فکر کرد به همین دلیل است که آن‌ها زده‌اند به در پررویی و از دوچرخه استفاده می‌کنند، پاکیزگی هوا بهانه‌ای بیش نیست.

با این حال، دیروز در خبری خواندم که یک چینی تنگدست و ایضا بی‌جنبه بعد از شنیدن گران شدن شکر که از حیاتی‌ترین خوراکی‌های آن‌هاست، پیاله صبرش پر شده و به همین جهت از بالای پل آزادی چین اقدام به خودکشی کرده است، یک مرد 60 ساله که اگر دو روز دیگر به نان و تره خوردن دل می‌داد، عزرائیل عزیز برای بردنش به صورت خودکار آستین بالا می‌زد.

خلاصه که چینی‌ها تحمل فشار را ندارند، شما مثل چینی‌ها نباشید.

۹۵/۰۵/۱۲ موافقین ۱ مخالفین ۰
باران طلایی

نظرات  (۳)

مسیر زندگی تو چین بدجوری چلونده شما را ، ما که تو ایران از این مشکلات نداریم شکر خدا :)
پاسخ:
آره :))
شکر هم گفتن داریم وارد می کنیم قیمتش می شکنه یه مدتی نون و تره بخورید تا بشکنه !!
پاسخ:
چشم
۱۳ مرداد ۹۵ ، ۱۰:۰۱ مهرداد طارقلی
جالب بود...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">