میس دانتل

تمامی مطالب این بلاگ اورجینال و نتیجه ی چلانده شدگی اینجانب در مسیر زندگی می باشد

میس دانتل

تمامی مطالب این بلاگ اورجینال و نتیجه ی چلانده شدگی اینجانب در مسیر زندگی می باشد

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

!keep calm king is queen

سه شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۵، ۰۹:۰۱ ب.ظ


همین یک قلم را کم داشتیم! می‌پرسید چه؟ چرا از من می‌پرسید؟ مگر من حل المسائل شما هستم؟ کافی است پای محترم را از چهار دیواری منزل پدری بیرون بگذارید تا با دیدن صحنه‌ای که من با آن مواجه شدم، دیگر بیرون نگذارید...

تا دیروز تصور می‌کردم تمام کسانی که روسری سرشان نیست پسر هستند اما امروز با دیدن شخصی که هیچ شباهتی به خانم‌ها نداشت و بالای وانت، عربده زنان، بسته‌های تره را به قیمت پرتقال تامسون می‌فروخت، به یاد پیکان همسایه‌مان که رویش آرم BMW خرده بود افتادم، شما می‌دانید چرا، من برای آن‌ها که نمی‌دانند می‌گویم، چون روی تیشرت آن پسرک هم نوشته‌ای به چشمم خورد که اصلا شباهتی به خودش نداشت: «من ملکه هستم». می‌دانم الان از این‌که می‌دانید چه چیزی را کم داشته‌ایم که دیگر کم نداریم افسردگی حاد گرفته‌اید و البته در چشم بعضی‌های‌تان هم یک نم خفیفی دیده می‌شود، چرا که حس آن مورچه‌ای را پیدا کرده‌اید که یک عمر عاشق چای خشکی شده بود، درکتان می‌کنم، این‌که پادشاه زندگی آدم ملکه از آب در بیاید، اصلا یک وضعیتی است، خیط!

حالا چرا گرخیده‌اید؟ دوران مدرسه را به خاطر دارید؟ آن زمان چسباندن برگه‌ای با پشت نویسی: «من فلان هستم» یکی از روش‌های محبوب و کم هزینه روده بر شدن به حساب می‌آمد، حالا همان روش کم هزینه که موجبات باز شدن نیش‌مان را فراهم می‌کرد باکلاس شده و اسم مستعار ملکه و پادشاه را برای خود دست و پا کرده است، البته خر همان خر است، پالانش عوض شده و آن پوزخندها هم همچنان پا برجا است. حالا که از گرخیدگی بیرون آمدید، آرامش‌تان را حفظ کنید و مثل یک ملکه و پادشاه رفتار کنید تا برای‌تان از اصل و نسب این جمله دلنشین که امروز قیافه‌اش را دقلک‌وار رنگ کرده‌اند و پس و پیش البسه برخی نشانده‌اند، بگویم.

«keep calm» جمله‌ای است با پیشینه‌ای چند ده ساله که اولین بار پادشاه بریتانیا برای روحیه بخشیدن به سربازان و مردم کشورش از آن استفاده کرد، او در زمانی که انگلستان در شرایط بحرانی به سر می‌برد، این جمله را بر روی پوسترهای بزرگ چاپ و در سرتاسر کشور پخش کرد. این ماجرای تاریخی به افراد می‌آموخت در وخیم‌ترینِ شرایط آرامش‌مان را حفظ و برای عبور از دوره متلاطم زندگی، خودمان را قوی نگه داریم. شاید برای خیلی‌ها مضحک به نظر برسد اما تکرار، تلقین و در دید گذاشتن جملاتی که برای‌مان دوست داشتنی هستند، حال‌مان را التیام می‌بخشد، حال می‌خواهد آن جمله: «keep calm and be strong» باشد یا آیه‌ای از قران که می‌گوید: «وَقَالَ رَبُّکُمُ ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکُمْ» و یا هر جمله دیگری که دیدنش سقف طاقت‌مان را ارتفاع می‌بخشد و نور امید را در کورترین نقطه زندگی‌مان بیدار می‌کند.

منتها از بد روزگار(!) ما از این جملات در بدترین جای ممکن و بعضا به بی‌ربط‌ترین شکل ممکن استفاده کردیم. این طوری می‌شود که آن آقای بالای وانت می‌شود ملکه!

۹۵/۰۴/۲۹ موافقین ۲ مخالفین ۰
باران طلایی

نظرات  (۵)

++++
پاسخ:
:)) تشکرات!
۲۹ تیر ۹۵ ، ۲۳:۲۳ کیکاووس ضیغمی
بحث و مطلب بسیار جالب و قابل توجهی بود..
بخصوص با قم زیبای شما 
پاسخ:
ممنونم! شما همیشه لطفتون شامل حال ما میشه :)
تشکر ....
خدا هدایتمون کنه ، خودم رو میگم ...
موفق باشین
پاسخ:
ممنون بابت وقتی که گذاشتین :) انشالله.
۳۰ تیر ۹۵ ، ۱۰:۵۵ مجید یارگیو

چی بگم جزاین…

اتل متل توتوله این پسره سوسوله
موهاش همیشه سیخه نگاش همیشه میخه
چت میکنه همیشه بی مخ زدن؟نمیشه
پول از خودش نداره باباش رو قال میذاره
دی اند جیشو میپوشه میشینه بعد یه گوشه
زنگ میزنه به دافش میبنده هی به نافش
که من دوست میدارم تاج روسرم میذارم
صورتش رو کرده میک آپ می ره هروزکافی شاپ
تو کافی شاپ،می خنده همش خالی میبنده
بهم میگن خدایی! چه ملکه بلائی!
همه رو من حریفم میذارم توی کیفم
هزارتا داف فدامن منتظر یه نامن
ولی تویی نگارم برات برنامه دارم
اگه مشکل نداری بیا خواستگاریم

پاسخ:
:)))))))))))))))))))
۰۱ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۴۱ تبارک منصوری
ایشون اگه تی شرت "بوق نزن سالار خسته است" رو تنشون میکردن هارمونی بیشتری داشت با روحیه اشون! 
ملکه آخه.....!
http://dana.ir/File/ImageThumb_0_608_458/851233
پاسخ:
ایشون؟ کی ؟ :ی  

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">