میس دانتل

تمامی مطالب این بلاگ اورجینال و نتیجه ی چلانده شدگی اینجانب در مسیر زندگی می باشد

میس دانتل

تمامی مطالب این بلاگ اورجینال و نتیجه ی چلانده شدگی اینجانب در مسیر زندگی می باشد

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

صادق هدایت را نخوانید

چهارشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۴، ۰۵:۲۲ ب.ظ

هرگاه توی خانه ی ما حرف از کتب صادق هدایت می شد پدرم ابروهای پهنش را در هم می کشید و مجدانه امرمان می کرد که نباید به سمت نوشته های این بنی بشر نزدیک بشویم.
می گفت : " هدایت اگر نوشته هایش محتوایی داشت جلوی سقوط خودش را می گرفت "
گاه گاهی از اطراف سطرهایی کوتاه از نوشته هایش را خوانده بودم و وسوسه شدیدا تمایلاتم را به خارش انداخته بود تا اینکه به پیشنهاد شخصی به سراغ " وغ وغ ساهاب " رفتم ، کتابی که از سر و روی عنوان تا آخرین واوش غلط املایی شره میکرده و پر بود از قضایایی که بی سر و تهی بدجور گریبان گیرشان شده بود ، تقریبا به پایان کتاب نزدیک میشدم و هنوز چیز دندان گیری توی دست و بال کتاب پیدا نکرده بودم تا اینکه به داستانی برخوردم که عنوانی با این مضمون داشت : " پاها " . آنقدر از این قسمت کتاب لذت بردم که جبران تمامی زمانی شد که پای این کتاب تیت و پر کرده بودم .

کتاب هایی هستند که از زندگی نا امیدمان می کنند اما فکر میکنم اگر هر کتاب قطوری هرچند پوچ و بی در و پیکر اگر حداقل یک داستان " پاها" تویش پیدا شود ارزش خواندن را پیدا خواهد کرد ، مگر آن کتاب هایی که جز تخریب روحیات و دین ستیزی چیز دیگری بارشان نکرده اند .

کتاب هایی را که می گویند نخوانیم " باید چند بار بخوانیمشان"
کتاب ها را باید خواند نه برای شاد شدن
کتاب ها را برای بزرگ شدن " بخوانیم "

۹۴/۱۰/۳۰ موافقین ۳ مخالفین ۰
باران طلایی

نظرات  (۶)

۳۰ دی ۹۴ ، ۱۷:۲۶ دلتنگ نویس
مشتاق شدم داستان پاها رو بخونم
پاسخ:
اگر به توصیف یک صحنه علاقه دارید " بخونید :) "
۳۰ دی ۹۴ ، ۲۰:۵۵ مجتبی آستانه
به نظرم صادق هدایت بعضی نوشته هاش خویه؛ اون سقوطش هم بحثش مفصله باس بشینم با پدرتون مناظره کنم:دی
متاسفانه کتابخون نیستم چه برسه کتاب پر قطر چه برسه به اینکه که بخواد آخراش خوب باشه!
پاسخ:
اره فقط کاش استعداد نوشتنش رو خرج مطالب امیدبخش میکرد.
خوشم نمیاد از صادق هدایت هیچی ازش نخوندم علاقه ندارم بخونم :/ اما موافقم ... کتاب ها رو برای بزرگ شدن بخونیم :) این جمله ت رو دوست داشتم :)
پاسخ:
عزیزمی حنا بانو :) آره خب . این رو برای کسانی نوشتم که توی کتاب ها فقط دنبال امید و شادی می گردن .
سلام.دفعه ی اولیه ک به وبلاگتون میام!خوش اومدم!
در مورد صادق هدایت هم باید بگم٬نویسنده ی خوبی بود٬یعنی قدرت نوشتن داشت٬ولی تو موضوعات بد و نا امید کننده.اصلأ همین ک ی انسان خودکشی کنه٬واسه نخوندن آثارش٬دلیل خوبیه!
پاسخ:
سلام .
پدر بنده هم اعتقادشون همینه ، من هم مخالف خوندن آثار ایشون هستم البته اگر قرار باشه روی اعصاب و روحیه فر تاثیر منفی بزاره اما برای یادگیری و بدون توجه به محتوی منفی از نظرم خوندنش مشکلی نداره . 
۰۳ اسفند ۹۴ ، ۲۳:۲۸ مرضیه دانایی
هدایت خوبه. فارغ از چرندیاتی ک راجع بهش میگن ک ملحد بوده و فلان و بهمان، نویسنده مطرحیه. یه جورایی متاثر از جمالزاده است ولی خب فوق العاده خلاقه. من زیاد مطالعه کردم راجع بهش و آثارش و مو به مو خوندم. مخصوصا بوف کور رو . با وجود این که خودم یه ادبیاتی ام اما صراحتا میگم اینایی ک میگن بوف کور فوق العاده است و اصن مسیر زندگی ما رو عوض کرد و یه جور دیگه شدیم اینا همش چرته. بوف کور شاید از نظر ادبیات قوی باشه اما از نظر مضمون هیچوقت توجیه نمیشه.
پاسخ:
موافقم " چند شبه دارم بوف کور رو میخونم " شبا کابوس می بینم " اصلا کتاب زیبایی نیست " 
۱۶ اسفند ۹۴ ، ۲۲:۵۶ رضا سهرابی
سلام...

اعتراف می کنم همه ی تارنماتون رو نخوندم...فقط این مطلب رو خوندم...

اما توی بازار شلوغی نرم افزارهای اندرویدی طراوت تازه ای داشت تارنماتون...

یاعلی(ع)،مدد است.
پاسخ:
خوندن یک مطلب هم کفایته " تشکر که وقت گذاشتید"

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">